СОЦІАЛЬНА АДПТАЦІЯ ДІТЕЙ З СИНДРОМОМ ДАУНА

Автор(и)

  • І.О. Сидорук Навчально-науковий інститут охорони здоров’я, м. Рівне
  • І.С. Подолянчук Навчально-науковий інститут охорони здоров’я, м. Рівне
  • Л.О. Зарічанська Навчально-науковий інститут охорони здоров’я, м. Рівне

Ключові слова:

соціальна адаптація, синдром Дауна, діти, методи

Анотація

У статті розглядається проблема соціальної адаптації дітей з синдромом Дауна. Метою дослідження передбачалося обґрунтувати методи соціальної адаптації дітей з синдромом Дауна. Було висвітлено, що для створення соціального середовища дитини з синдромом Дауна потрібно враховувати індивідуальні потреби та можливості, тісна взаємодія та співпраця з батьками, а також, стимулювати інтерес до пізнання, навчання та розвитку самостійності. Основний акцент зроблений на новітні методи соціальної адаптації дітей з синдромом Дауна, а саме Монтессорі-терапія, пісочна терапія, пальчикова терапія, музикотерапія. Виявлено, що саме творчість як і гра є одним з найефективніших способів розкрити потенціал сонячних дітей. На основі аналізу науково-методичної літератури можна стверджувати, що застосування різних методів соціальної адаптації сприяють розвитку емоційної, мовної, рухової і пізнавальної сфер у дітей з синдромом Дауна.

Посилання

Блюмина М.Г. Современные подходы к болезни Дауна. Ред. Лейн Д., Стредфорд Б.М. Педагогика. 2000. 5-11.

Бігуняк Т.В. Сучасні погляди на причини та фенотипові прояви синдрому Дауна. Здобутки клінічної і експериментальної медицини, 2018. 8. 4-6.

Волкова С.С., Готалевич Є.В. Фізична реабілітація дітей 3-6 років з синдромом Дауна. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. Харків, 2009. 6. 2-5.

Дичківська І.М. Монтессорі: Теорія і технологія. К.: Видавничий Дім «Слово», 2006. 304.

Ковтун Р.А. Програма розвитку комунікативних здібностей у дітей з синдромом Дауна. Харків: ХНПУ, 2010. 36. 8-10.

Лаутеслагер П.Е. Двигательное развитие детей раннего возраста с синдромом Дауна. М.: «Монолит», 2013. 356.

Садова І.І. Арт-терапія як сучасний метод у системі соціальної роботи педагога з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку. Актуальні питання корекційної освіти. 2015. 3. 197-205.

Салтишева В.А. Школа М. Монтессорі – ключ до дитячих сердець. Нова педагогічна думка. 2004. 1. 16-19.

Соколова Г.Б. Психологічний супровід школярів із синдромом Дауна: Монографія. Чернівці: Букрек, 2018. 344.

Соколова Г.Б. Історичний шлях розвитку проблеми сім’ї, яка виховує дитину з відхиленнями в розвитку. Вісник Одеського національного університету. Серія: Психологія. 2012. Том 17, Випуск 9 (21). 193-200.

Grygus, I, Nagorna, O. Nogas, A., Zukow, W. (2019). Anthropological providing educational services to children with special educational needs. Journal of Human Sport and Exercise, 14(4proc), S. 852-866. https://doi.org/10.14198/jhse.2019.14.Proc4.48

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-22

Як цитувати

Сидорук, І., Подолянчук, І., & Зарічанська, Л. (2020). СОЦІАЛЬНА АДПТАЦІЯ ДІТЕЙ З СИНДРОМОМ ДАУНА. Rehabilitation and Recreation, (7). вилучено із https://health.nuwm.edu.ua/index.php/rehabilitation/article/view/101

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають