БАЗОВІ ПРИНЦИПИ ЗАСТОСУВАННЯ ЗАСОБІВ ЛІКУВАЛЬНОЇ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
Abstract
Метою дослідження є вивчення основних засад засобів фізичної реабілітації, зокрема лікувальної фізичної культури, у процесі корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Розглянуто проблему методичних аспектів фізичної реабілітації у межах спеціалізованого закладу зокрема, та всього процесу корекції дітей з особливими потребами загалом. Обґрунтовані спрямування та умови проведення фізичної реабілітації при порушеннях розвитку. Визначені основні напрямки реабілітаційного втручання дітей з нетиповим розвитком. Отримані результати доводять ефективність застосування корек- ційно-розвиткового процесу з урахуванням основних принципів фізичної реабілітації.
The aim is to study the basic principles of physical rehabilitation, including medical physical culture in the correctional work with children with special educational needs. The problem of teaching principles of physical rehabilitation within the specialized institutions in particular and the whole process of correction of children with special needs in general. Grounded purpose and conditions of the physical rehabilitation of disabilities. The main directions of the methodology of physical rehabilitation of children with atypical development. The results prove the effectiveness of the remedial developmental process with the main principles of physical rehabilitation.
References
Дегтяренко Т. М. Корекційно- реабілітаційна робота в спеціальних дошкільних закладах для дітей з особливими потребами: навч. посіб. / Т. М. Дегтяренко - Суми : ВТД «Університетська книга», 2008. - 302 с. 2. Добряков И. В. Восстановительное лечение детей с поражением центральной нервной системы и опорно-двигательного аппарата / И. В. Добряков - СПб. : Издательский дом СПбМАПС, 2004. - 317 с. 3. Козырева О. В. Физическая реабилитация. Лечебная физическая культура. Ки- незитерапия : учебный словарь-справочник / О. В. Козырева, А. А. Иванов. - М. : Советский спорт, 2010. - 280 с. 4. Козявкин В. И. Детские церебральные параличи. Основы клинической реабилитационной диагностики / В. И. Козявкин, М. А. Бабадаглы, С. К. Ткаченко, О. А. Ка- чмар. - Львів : Медицина світу, 1999. - 312 с. 5. Левченко И. Ю. Технологии обучения и воспитания детей с нарушениями опорнодвигательного аппарата : Учеб. пособ. для студ. середовищ. пед. навч. закладів / И. Ю. Левченко, О. Г. Приходько - М. : «Академия», 2001. - 322 с. 6. Основы специальной психологии : Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений / Л. В. Кузнецова, Л. И. Пересле- ни, Л. И. Солнцева и др.; Под ред. Л. В. Кузнецовой. - М. : Издательский центр «Академия», 2002. - 480 с. 7. Синьов В. М. Психологія розумово відсталої дитини : Підручник / В. М. Синьов, М. П. Матвєєва, О. П. Хохліна. - К. : Знання, 2008. - 359 с. 8. Тонконог Л. М. Коррекционноразвивающая среда для детей дошкольного возраста с нарушением опорно-двигательного аппарата. - М. : Школьная Пресса, 2003. - 233 с.