РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ПЛОСКОСТОПОСТІ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Ю. М. Малярова
  • О. В. Лянна
  • О. А. Бондюк

DOI:

https://doi.org/10.32782/2522-1795.2023.15.8

Ключові слова:

діти, плоскостопість, реабілітаційне втручання, діагностика, фізичне навантаження.

Анотація

Вивчення практичного та наукового досвіду свідчить про те, що проблема реабілітаційного втручання при плоскостопості на формування склепінь стопи у дітей молодшого шкільного віку вимагає свого вирішення в теоретичному та науково-практичному плані з урахуванням особливостей тонусу м’язів нижніх кінцівок. Мета дослідження: розробити алгоритм реабілітаційного втручання при плоскостопості у дітей молодшого шкільного віку та перевірити його ефективність в умовах дитячої клінічної лікарні. Для досягнення мети та завдань означеного дослідження використовувалися наступні методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури; тести для візуального визначення мобільності стоп; шкала FPI-6 (foot posture index); шкала BESS (balance error scoring system); тестування фізичного розвитку; оксфордський опитувальник стану стопи у дітей (The Oxford ankle foot questionnaire for children – OxAFQ-C); рентгенографія; методи математичної статистики. Для чіткого розуміння спрямованості методів дослідження у даному досліджені їх було розподілено відповідно до структурних компонентів моделі МКФ-ПД. Дослідження проводилось на базі Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Обласна дитяча клінічна лікарня». Всього у дослідженні брало участь 20 дітей віком 6-8 років, які були розділені на 2 групи дослідження. Структура алгоритму реабілітаційного втручання при плоскостопості у дітей молодшого шкільного віку відповідала структурі моделі МКФ-ПД, згідно якої планувалися втручання в рамках кожного домену (структура та функції, діяльність та участь, фактори середовища) на основі визначених проблем та потреб дітей з плоскостопістю та містила наступний алгоритм реабілітаційного втручання: обстеження (виявлення ключових проблем), прогнозування (постановка SMART-цілей фізичної терапії), планування (складання програми фізичної терапії), втручання (реалізація програми фізичної терапії), оцінка ефективності (досягнення цілей фізичної терапії). Аналізуючи результати експериментального дослідження можна зробити висновок про ефективність розробленого алгоритму реабілітаційного втручання при плоскостопості у дітей молодшого шкільного віку у порівнянні зі стандартною програмою кінезотерапії, що підтверджена досягненням поставлених реабілітаційних цілей у дітей основної групи дослідження.

Посилання

Путров С. Ю., Кріт Р. М. Сучасні засоби фізичної терапії дітей дошкільного віку з функціональною недостатністю стопи на амбулаторному етапі. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019. Вип. 3 (110). С. 481-483.

Кривов’яз К. О., Глиняна О. О. Сучасні підходи до фізичної терапії дітей молодшого шкільного віку з комбінованою плоскостопістю. Науковий часопис науково-педагогічні проблеми фізичної культури, 2019. № 15. С. 122-125.

Валецький Ю. Профілактика плоскостопості в дітей дошкільного та шкільного віку. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 2015. Вип. 4 (32). С.150-155.

Marzano R. Nonoperative management of adult flatfoot deformities. Clin Podiatr Med Surg, 2014. Vol. 31. №3. P. 337-347.

Banwell H., Paris M., Mackintosh S., Williams C. Paediatric flexible flat foot: How are we measuring it and are we getting it right? A systematic review. J Foot Ankle Res, 2018. Vol. 11. Р. 21.

Таможанська Г. В., Мятига О. М., Білостоцький А. І. Клінічний реабілітаційний менеджмент при порушенні діяльності опорно- рухового апарату. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Перспективи розвитку медичної та фізичної реабілітації», 2020. С. 110-113.

Бондюк О. А., Малярова Ю. М. Актуальність проблеми комбінованої плоскостопості у дітей молодшого шкільного віку. The VIII International Scientific and Practical Conference «Theoretical and practical methods of science development», 2023. С. 107-110.

Герцик А. Смарт-цілі в програмі фізичної терапії. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 2016. Вип. 2 (11). С.57-63.

Kamalakannan M., Swetha V. Efficacy of jumping rope for young age students in relation with bilateral flat foot. Biomedicine, 2020. Vol. 40. № 2. Р. 236-240.

Kristian Stoychev. Physiotherapy and orthotic treatment of pes cavus, knowledge. International Journal, 2021. Vol. 46. № 4. Р. 23-31.

Pathology and management of flexible flat foot in children. Ueki et al. J Orthop Sci, 2019. №24 (1). Р. 9-13.

Abuzayan K. Physical and physiological factors influencing dynamic. Balance, 2020. Vol. 23. № 201. Р. 1-2.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-14

Як цитувати

Малярова, Ю. М., Лянна, О. В., & Бондюк, О. А. (2023). РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ПЛОСКОСТОПОСТІ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Rehabilitation and Recreation, (15), 64–70. https://doi.org/10.32782/2522-1795.2023.15.8

Номер

Розділ

ФІЗИЧНА ТЕРАПІЯ, ЕРГОТЕРАПІЯ