ВПЛИВ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА РОЗВИТОК ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ

Автор(и)

  • С. В. Бабак Національний університет фізичного виховання і спорту України
  • М. І. Якубчик Національний університет фізичного виховання і спорту України

DOI:

https://doi.org/10.32782/2522-1795.2022.10.7

Ключові слова:

діти 7–9 років, фізичні вправи, фізичні якості, харчовий раціон.

Анотація

Початкова школа відіграє надзвичайно важливу роль у закладанні основ розвитку цілісної осо-бистості. Рухова активність є необхідною умовою підтримання нормального функціонування орга-нізму людини. Шкільне фізичне виховання виявляє значний вплив на біологічний розвиток людини,а також на її здоровий спосіб життя.Молодший шкільний вік – важливий період розвитку основних функцій організму, а також фізич-них якостей, які не тільки відображають рівень фізичної підготовленості учнів, але і сприяють під-вищенню адаптивних властивостей організму. Виховання фізичних якостей сприяє становленнюфізичної і розумової працездатності, більш повної реалізації потенціалу учнів. Фізичний розвитокдітей початкової школи є надзвичайно важливим у розвитку фізичного тіла та розумових здібнос-тей. Виконання відповідних нормативів є свідченням про нормальний розвиток рухової активностішколяра. Мало хто досліджував залежність рухової активності дитини, виконання нормативів від їїхарчового раціону. Проводили дослідження фізичної підготовленості дітей 7–9 років, тобто на уроках фізичної куль-тури визначали відповідність нормативам (згідно з навчальною програмою для загальноосвітніхшкіл) виконання фізичних вправ, що відображають такі фізичні якості, як: швидкість, спритність,сила, гнучкість та витривалість. Потім співставляли дані із виконанням фізичних вправ та харчу-ванням кожної дитини.Згідно з нашими дослідженнями, можна стверджувати, що діти, які правильно харчуються, здат-ні виконувати фізичні нормативи із фізичної підготовленості. Діти, які харчуються нераціонально,не можуть достатньою мірою виконати нормативи. Тобто харчування відбивається на показникахфізичної підготовленості, що є важливою підставою для здоров’я дитини.

Посилання

Bezrukih, M. M., Son’kin, V. D., Far-ber, D. A. (2003). Vozrastnaya fiziologiya:(Fiziologiya razvitiya rebenka) : ucheb. poso-bie dlya stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenij [Agephysiology: (Physiology of child development):A textbook for students of higher pedagogicaleducational institutions]. Moskva : Izdatel’skijcentr “Akademiya”, 416 p. [in Russian]

Buyuklinskaya, O. V. (2013). Nutrient-noe povedenie cheloveka [Nutritional humanbehavior]. Arhangel’sk : Izd-vo Severnogo gosu-darstvennogo medicinskogo universiteta, 213 p.[in Russian]

Nutritional hygiene with the basics of nutri-tion: Textbook [Hihiiena kharchuvannia z osno-vamy nutrytsiolohii : pidruchnyk]. (2007) /Za red. V. I. Tsypriiana. Kyiv : Medytsyna,544 p. [in Ukrainian]

Pro derzhavni testy i normatyvy otsinkyfizychnoi pidhotovlenosti naselennia Ukrainy[On state tests and standards for assessingthe physical fitness of the population of Ukraine].Kyiv, 13.11.2018. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0195-17#Text.[in Ukrainian]

Tyuh I. A. (2009). Indyvidualni normyfizychnoi pidhotovlenosti molodshykh shko-liariv u protsesi fizychnoho vykhovannia [Indi-vidual norms of physical fitness of junior school-children in the process of physical education] :avtoref. dys. … kand. nauk z fiz. vykhovanniai sportu: 24.00.02. “Fizychna kultura, fizychnevykhovannia riznykh hrup naselennia”. Kyiv,20 p. [in Ukrainian]

HudolIy, O. M. (2008). Zahalni osnovyteorii i metodyky fizychnoho vykhovannia :navchalnyi posibnyk [General foundationsof the theory and methods of physical edu-cation: a textbook]. Harkiv : “OVS”. 406 p.[in Ukrainian]

Shkrebtiy, Yu.M. (2005). Physical educa-tion and children’s sports in the school educationsystem of Ukraine. Pedagogika, psihologiya tamediko-biologichni problemi fizichnogo viho-vannya i sportu : zb. nauk. pr. No. 10. Pp. 246–249. [in Ukrainian]

Bocarro, J., Kanters, M. A., Casper, J.,Forrester, S. (2008). School Physical Education,extracurricular sports and lifelong active living.Journal of Teaching in Physical Education. 27,pp. 155–166.

de Almeida Marcelus Brito, LeandroCarol Góis, da Rocha Queiroz Daniel, José-da-Silva Marivânio, Dos Prazeres Thaliane MayaraPessôa, Pereira Gleybson Maciel (2021). Ply-ometric training increases gross motor coor-dination and associated components of phys-ical fitness in children. Eur J Sport Sci. 21(9),pp. 1263–1272.

Halasi Szabolcs, Lepeš Josip, ĐorđićVišnja, Stevanović Dejan, Ihász Ferenc (2018).Relationship between obesity and health-relatedquality of life in children aged 7–8 years. HealthQual Life Outcomes. 16(1). Р. 149.

James, W. P. T, Johnson, J., Speak-man, J. R., Wallace, D. C., Frühbeck, G.,Iversen, P. O., Stover, P. J. (2019). Nutri-tion and its role in human evolution. J InternMed. 285(5), pp. 533–549.

Jeffrey, I. (2006). Motor Learning: Appli-cation for agility, Part 1. Strength and Condition-ing Journal. No. 28, pp. 72–76.

Nobre, Gabriela G., de AlmeidaMarcelus, B., Nobre, Isabele G., Dos SantosFernanda, K., Brinco Raphael, A., Arruda-LimaThalison, R. (2017). Twelve Weeks of Plyo-metric Training Improves Motor Performanceof 7- to 9-year old boys Who Were Overweight/Obese: A Randomized Controlled Intervention.J Strength Cond Res. 31(8), pp. 2091–2099.

Ntoumanis, N., Standage, M. (2009).Motivation in physical education classes:A self-determination theory perspective. Theoryand Research in Education. 7(2), pp. 194–202.

Padulo Johnny, Bragazzi NicolaLuigi, De Giorgio Andrea, Grgantov Zoran,Prato Sebastiano, Ardigò Luca Paolo (2019).The Effect of Physical Activity on Cogni-ive Performance in an Italian ElementarySchool: Insights From a Pilot Study UsingStructural Equation Modeling. Frontiers inPhysiology. 10. Р. 202.

Palicka, M. (2013). Školský vzdelávacíprogram a jeho vplyv na zmenu postojov žiakovzákladnej školy k telesnej a športovej výchove.Banská Bystrica : UMB FHV. 163 p.

Pereira Sara, Garbeloto Fernando, Gui-marães Eduardo, Santos Carla, Baxter-JonesAdam, Tani Go (2021). Physical fitness spurtsin childhood: A study in boys. Scand J Med SciSports. 31. 1. Р. 47.

Salazar Gabriela, Leyton Barbara, Agu-irre Carolina, Anziani Alyerina, WeisstaubGerardo, Corvalán Camila (2021). Anthropomet-ric and bioimpedance equations for fat and fat-free mass in Chilean children 7–9 years of age.Br J Nutr. 126(1), pp. 37–42.

Skinner Asheley Cockrell, PayneKeith, Perrin, Andrew J., Panter, Abigail T.,Howard, Janna B., Bardone-Cone Anna et al.(2017). Implicit Weight Bias in Children Age9 to 11 Years. Pediatrics. 140 (1).

Usova, О., Sologub, O., Dmytruk, V.,Kovalchuk, W. (2014). The characteristicof physical development of the population underinfluence of the anthropogenic factors. HealthProblems of Civilization. 8. No. 2, pp. 40–43.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-26

Як цитувати

Бабак S. V., & Якубчик M. I. (2022). ВПЛИВ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА РОЗВИТОК ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ. Реабілітаційні та фізкультурно-рекреаційні аспекти розвитку людини (Rehabilitation & Recreation), (10), 52–61. https://doi.org/10.32782/2522-1795.2022.10.7

Номер

Розділ

ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ, ФІТНЕС І РЕКРЕАЦІЯ, ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ РІЗНИХ ГРУП НАСЕЛЕННЯ