СТИЛЬ ЖИТТЯ І РАК МОЛОЧНОЇ ЗАЛОЗИ – НА ОСНОВІ ДОСЛІДЖЕНЬ, ПРОВЕДЕНИХ В ГРУПІ АМАЗОНОК У ГДАНСЬКУ
Słowa kluczowe:
якість життя, рак молочної залози, амазонки, мастектомія, жінкиAbstrakt
Раки є другою за поширеністю причиною смертності серед населення, поступаючись лише серцево-судинним захворюванням. В даний час вони все частіше вважаються хворобою сучасного віку. Рак молочної залози – найпоширеніше злоякісне новоутворення у жінок у Польщі та західних країнах. За оцінками, захворюваність становить 52 нові випадки на 100 000 щорічно. Рак молочної залози є другою за поширеністю причиною смерті, викликаною злоякісними пухлинами у жінок. Спочатку рак молочної залози не має симптомів, але потім він проявляється не тільки неприємними фізичними та психічними симптомами, а й порушує функціонування у соціальній, сімейній чи статевій сфері. Оцінка якості життя дозволяє нам вибрати лікування, корисне для пацієнта. Втручання для поліпшення якості життя можуть збільшити виживання жінок з раком молочної залози. Досліджувану групу складали 40 жінок. Метою статті було представити сучасні стандарти лікування раку молочної залози, а також представити нові потенційні препарати, які були досліджені в ході клінічних випробувань. Знання жінок про мамографію, як метод профілактики раку молочної залози, незадовільні. Ми повинні докласти зусиль, щоб підвищити обізнаність жінок про важливість самообстеження грудей та участі в організованих скринінгових програмах. Стандартна онкологічна терапія раку молочної залози залежить від гістологічного типу, статусу рецептора пухлини і, нарешті, клінічної стадії захворювання. Доступні методи лікування включають хірургічне втручання, променеву терапію та системне лікування (хіміотерапія, гормональна терапія та цільова терапія). Протягом останніх кількох десятиліть результати лікування раку молочної залози покращилися, однак ця мета досягнута не у всіх групах пацієнтів. Для поліпшення результатів лікування пацієнтів з раннім або запущеним раком молочної залози проводиться багато клінічних випробувань. У статті ми розглядаємо поточні рекомендації щодо стандартного онкологічного лікування хворих на рак молочної залози, а також клінічні випробування.
Bibliografia
Ablewicz K. (2003). Teoretyczne imetodologiczne podstawy pedagogiki
antropologicznej. Studium sytuacji wychowawczej. Kraków. 37 s.
Bauman T. (2010). Poznawczy statusdanych jakościowych. W: J. Piekarski J., D. Urbaniak-Zając, K. J. Szmidt (red.).Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki. Kraków: Wydawnictwo „Impuls”. 98 s.
Berger P.L., Luckmann T. (2010).Społeczne tworzenie rzeczywistości. Traktat z socjologii wiedzy. Warszawa: WN PWN. s. 36-37.
BohnsackR. (red.). (2010).Qualitative analysis and documentary method in international educational research. Budrich, Opladen, s. 42.
Brycz H., Karasiewicz K. (2011).Skala metapoznawczego JA, Kraków: „Impuls”. s. 17.
Krüger H.H. (2005). Wprowadzenie wteorie i metody badawcze nauk o wychowaniu. Wyd. GWP, Gdańsk. 45 s.
Krzychała S. (red.). (2004). Społeczneprzestrzenie doświadczenia: Metoda interpretacji dokumentarnej. Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji. TWP, Wrocław. 33 s.
Malewski. (1997). Metody ilościowe ijakościowe w badaniach nad edukacją. Spór o metodologiczną komplementarność. Kultura iEdukacja, 1–2.
MęczkowskaA. (2002). Od świadomości nauczyciela do konstrukcji świata społecznego. Kraków: „Impuls”. 91 s.
Ostrowska U. (1998). Doświadczaniewartości edukacyjnych w szkole wyższej. Bydgoszcz, s. 64-65.
Ostrowska U. (2000). Dialog wpedagogicznym badaniu jakościowym. Kraków. 24 s.
Pilch T., Bauman T. (2001). Zasadybadań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Żak, Warszawa, s. 96.
Rubacha K. (2008). Metodologiabadań nad edukacją. Warszawa: WAiP, 57 s.
ZegarskiW.,Głowacka I., Ostrowska Ż. (2010). Ocena jakości życia kobiet po mastektomii na podstawie standardowych kwestionariuszy: QLQ-C30 i QLQ-BR23. Nowotwory, s.533.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.