СОЦІОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ СУЧАСНОЇ РОДИНИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ

Autor

  • Dariusz Skalski Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku, WydziałKultury Fizycznej – Zakład Pływania i Ratownictwa Wodnego
  • Igor Grygus Narodowy Uniwersytet Gospodarki Wodnej i Wykorzystania Zasobów Naturalnych, Instytut Ochrony Zdrowia
  • Oksana Zabolotna Narodowy Uniwersytet Gospodarki Wodnej i Wykorzystania Zasobów Naturalnych, Instytut Ochrony Zdrowia
  • Bogdan Kindzer Lwowski Państwowy Uniwersytet Kultury Fizycznej im. Iwana Boberskiego

Słowa kluczowe:

соціологія, фізична культура, сучасна сім’я, пандемія, фізична активність, хвороби цивілізації, розвиток людини

Abstrakt

Фізичне виховання – дуже важливий елемент у нашому житті. Це змушує людину правильно розвиватися. Сім'я – це основний інститут усіх суспільств, і водночас це перше місце, де відбувається наша соціалізація, включаючи соціалізацію фізичної культури, незалежно від віку та стану здоров’я. Життя людини постійно змінюється, все більше роботи проводиться за комп’ютером, а весь вільний час проводиться перед телевізором. Крім того, пандемія зупинила багатьох людей вдома та спричинила руховий дефіцит. Від цього страждає психіка і людське тіло. Все частіше людина скаржиться на біль у хребті, її вражають цивілізаційні захворювання, такі як діабет або ожиріння. Крім того, у людини немає часу подбати про збалансоване харчування. Ось чому так важлива фізична активність, роль якої унікальна – важлива для профілактики цивілізаційних хвороб. Відсутність регулярних фізичних вправ є причиною багатьох хронічних захворювань. Фізичні зусилля викликають дуже корисні зміни також у всій руховій системі, збільшуючи м’язову масу та силу. Більш того, фізичні зусилля зміцнюють і стабілізують суглоби людини, збільшуючи їх діапазон рухів, а також зміцнюють зв’язки, сухожилля та м’язи. Слід пам’ятати, що фізичні вправи запобігають дегенерації суглобів. Сім'я – це першочергове місце, де формується особистість, культура, характер і моделі поведінки дитини. Сім'я повинна дати дитині знання про санітарну освіту та забезпечити умови для належного психічного та фізичного розвитку. Саме сім’я повинна подбати про активне проведення вільного часу. На жаль, все ще є сім’ї, які вирішують пасивно використовувати вільний час, наприклад, дивитися телевізор. Батьки для дітей є прикладом для наслідування, тому вони повинні бути попередниками активних форм проведення вільного часу. Якщо батьки не подають приклад своєю поведінкою, дитина також вважатиме за краще пасивні «розваги». Однак ви повинні пам’ятати, що ви повинні бути послідовними у своїй поведінці, ви повинні постійно брати участь у фізичних навантаженнях зі своєю дитиною і намагатися показати якомога більше переваг. На жаль, є також сім’ї, які постійно займаються «пасивною діяльністю», а також додатково поступаються своїм дітям і звільняють їх від уроків фізичної культури. Досить витрачати кілька хвилин на день, щоб поліпшити фігуру, здоров’я та роботу багатьох систем та органів. Безпосередньо, фізична культура – фізична активність є засобом досягнення кращої якості життя.

Bibliografia

Benefit Systems. Aktywnie po zdrowie,MultiSport Index, 2019, 22-24.

Chromiński Z. Metodyka sportu dziecii młodzieży, Wydawnictwo Sport i Turystyka, Warszawa, 1976.

Dybińska E., Kwiatkowska-Skwara A.Podstawy wobec kultury fizycznej i zachowanie zdrowotne młodzieży akademickiej Krakowa w aspekcie uwarunkowań osobniczych oraz społeczno środowiskowych. Zdrowie i dobrostan, 2015.

Grabowski H. Teoria wychowaniafizycznego, Kraków, 1994.

Jaros M. Zasady prawidłowegożywienia dzieci i młodzieży oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia. Instytut Żywności i Żywienia. Warszawa, 2008.

Kawula S., Brągiel J., Janke A.W.Pedagogika rodziny, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2009.

Kowalski S., Socjologia wychowaniaw zarysie, PWN, 2000.

Krawczyk Z., Filozofia i socjologiakultury fizycznej, PWN, 1998.

Osiński W. Zarys teorii wychowaniafizycznego, Poznań, 1996.

Pocztarska-Dec A. Rola rodziców inauczycieli wychowania fizycznego w

kształtowaniu postaw prozdrowotnych, Rozprawy Społeczne, 2011.

Szacka B. Wprowadzenie dosocjologii, Warszawa, 2003.

Szczepański J. Elementarne pojęciesocjologii. Wydawnictwo naukowе PWN,Warszawa, 1970.

Szlendak T. Socjologia rodziny.Ewolucja historia, zróżnicowanie, Wydawnictwo naukowе PWN, Warszawa, 2010.

Tyszka Z. Socjologia rodziny.Wydawnictwo Naukowе PWN, Warszawa, 1974.

Zabolotna O., Skalski D., FormelaM., Nesterchuk N., Grygus I. (2019) Sport jako element kultury, a edukacja zdrowotna. Реабілітаційні та фізкультурно-рекреаційніаспекти розвитку людини (Rehabilitation & recreation). Рівне, 2019.

Opublikowane

2021-11-23

Jak cytować

Skalski, D., Grygus, I., Zabolotna, O., & Kindzer, B. (2021). СОЦІОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ СУЧАСНОЇ РОДИНИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ. Rehabilitation and Recreation, (8), 88–100. Pobrano z https://health.nuwm.edu.ua/index.php/rehabilitation/article/view/150

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2