РІВЕНЬ СТРЕСОСТІЙКОСТІ КУРСАНТІВ 1-3 КУРСІВ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ В НАЦІОНАЛЬНІЙ АКАДЕМІЇ ВНУТРІШНІХ СПРАВ

Автор(и)

  • В. Римик Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

DOI:

https://doi.org/10.32782/2522-1795.2021.9.11

Ключові слова:

стресостійкість, рівень стресостійкості, майбутні поліцейські, курсанти

Анотація

У нашому дослідженні було визначено рівень стресостійкості курсантів Національної академії внутрішніх справ першого, другого та третього років навчання. Метою роботи було визначити рівень стресостійкості під час навчання в закладі вищої освіти майбутніх поліцейських. У дослідженнях були використані теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, педагогічне тестування, методи математичної статистики. У процесі дослідження було показано динаміку показників стресостійкості від першого до третього року навчання. Результати дослідження свідчать, що на другому та третьому курсах курсанти мають граничний та високий рівень стресостійкості (відповідно 21,74% і 65,22%), а на першому курсі 30% курсантів мають низький рівень стресостійкості. Здебільшого недостатній рівень стресостійкості в курсантів першого курсу пов’язаний зі зміною умов життя та навчання, з погіршенням стану здоров’я, відмовою від старих звичок та режиму дня, зміною фінансового становища. Курсанти старших курсів мають кращу фізичну готовність до професійної діяльності, проходили практичні навчання, мають мотивацію, що і пояснює їхній високий рівень стресостійкості.

Посилання

Бандурка О.М., Венедиктов В.С., Тімченко О.В., Христенко В.Є. Екстремальна юридична психологія в діяльності персоналу органів внутрішніх справ України : наук.- практ. посіб. Харків : НУВС, 2005. 319 с.

Вербовий В.П. Оптимізація психофізичного стану майбутніх поліцейських в процесі фізичного виховання : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02 ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника. Івано-Франківськ, 2016. 20 c.

Василенко Е.В. Формирование профессиональнопсихологической устойчивости будущих сотрудников ОВД к экстремальным ситуациям : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07. Ставрополь, 2008. 229 с

Доценко В.В. Психологічні ресурси стресостійкості майбутніх правоохоронців. Право і безпека. 2017. Вип. 3. С. 14–20.

Доценко В.В. Методи розвитку стресостійкості у правоохоронців на етапі фахової підготовки. Право і безпека. 2018. Вип. № 2(69). С. 29–36.

Кім К.В. Особливості розвитку стресостійкості майбутніх правоохоронців у процесі професійної підготовки : автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.09. Ун-т цив. захисту України. Харків, 2008. 18 с.

Ришко Г.М. Основні концептуальні теорії та підходи до вивчення феномена стресостійкості особистості. Проблеми сучасної психології. 2013. Вип. 22. С. 493–509.

Церковский А.Л. Современные взгляды на проблему стрессоустойчивости. Вестник ВГМУ. Том 10. № 1. 2011. С. 6–19.

Шевченко В., Мольченко Д. Психологічні особливості впливу ситуативної тривожності на ефективність публічного виступу. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Серія : Психологічні науки. 2016. № 1. С. 229–235.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-21

Як цитувати

Римик, В. (2022). РІВЕНЬ СТРЕСОСТІЙКОСТІ КУРСАНТІВ 1-3 КУРСІВ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ В НАЦІОНАЛЬНІЙ АКАДЕМІЇ ВНУТРІШНІХ СПРАВ. Реабілітаційні та фізкультурно-рекреаційні аспекти розвитку людини (Rehabilitation & Recreation), (9), 91–95. https://doi.org/10.32782/2522-1795.2021.9.11

Номер

Розділ

ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ, ФІТНЕС І РЕКРЕАЦІЯ, ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ РІЗНИХ ГРУП НАСЕЛЕННЯ