ПРОГНОЗУВАННЯ СПОРТИВНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ У ЮНИХ ПЛАВЦІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2522-1795.2024.18.4.14

Ключові слова:

прогнозування, спортивний результат, морфо-функціональні показники, гідродинамічні якості, рівень біологічного дозрівання організму

Анотація

Передумови та мета дослідження. Вивчення стабільності результатів морфо-функціонального стану, фізичної підготовленості та змагальної діяльності є основним прогнозуванням індивідуального розвитку спортсмена: якщо ці показники стабільні, то розвиток можна прогнозувати, прогноз буде неточним за високої варіативності результатів багаторічних спостережень. Це дозволить визначати потенційні рухові можливості спортсменів, дасть можливість більш раціонально планувати обсяги тренувальних навантажень у річному циклі підготовки, підбирати адекватні тренувальні засоби. Мета дослідження – визначити у юних спортсменів віком 16 років критерії прогнозування спортивних результатів у плаванні вільним стилем на дистанції 100 м. Матеріал та методи. У дослідженні взяли участь 35 юних плавців віком 10–16 років. Дослідження проводили у спортивному комплексі Луцького національного технічного університету (ЛНТУ) у квітні 2024 року. У роботі були використані такі методи, як: теоретичний аналіз літературних даних, методи визначення морфо-функціонального стану, методи виявлення гідродинамічних якостей, методи визначення біологічного дозрівання організму; педагогічні контрольні випробування (пропливання дистанцій – 25 м, 50 м, 100 м, 200 м вільним стилем); методи математичної статистики. Результати. Найбільш стабільними показниками є довжина тіла, стопи та кисті. Протягом усіх проаналізованих вікових періодів виявлено достовірний взаємозв’язок між довжиною ковзання та максимальною швидкістю плавання, яка значно зростає з віком. Вихідні спортивні результати з різним рівнем дозрівання організму неоднаково впливають на спортивні досягнення юних плавців віком 16 років на різних дистанціях. У міру збільшення довжини дистанції підвищується стабільність показників змагальної діяльності. У разі прогнозування спортивних результатів у плаванні вільним стилем у віці 16 років враховувалися початкові результати, темпи їхнього приросту за період перших двох років занять, рівень біологічного розвитку юних плавців. Після двох років занять плаванням з’являється можливість певною мірою прогнозувати спортивні результати 16-річних юнаків. Висновки. Представлені матеріали можуть бути використані для прогнозування очікуваного розвитку фізичної підготовленості юних плавців.

Посилання

1. Berezhnaya-Pritula, M., & Ivanskaya E. (2017). Ozdorovche plavannia yak optymalnyi zasib dlia pokrashchennia fizychnoho stanu studentok 18–19 rokiv [Dynamics of the functional readiness of students aged 18–19 during systematic recreational swimming lessons]. Physical culture, sport and healthy nation, 3(22), pp. 15–18 [in Ukrainian].

2. Bergamin, M. (2013). Water-versus landbased exercise in elderly subjects: effects on physical performance and body composition. Clin. Interv. Aging, 8, pp. 1109–1117. https//doi.org/10.2147/CIA.S44198.

3. Callaway, A.J. (2015). Measuring kinematic variables in front crawl swimming using accelerometers: a validation study. Sensors, 15, pp. 11363−11386. https://doi.org/10.3390/s150511363.

4. Ceseracciu, E., Sawacha, Z., Fantozzi, S., Cortesi, M., Gatta, G., Corazza, S., & Cobelli, C. (2011). Markerless analysis of front crawl swimming. Journal of Biomechanics,44, pp. 2236–2242. https://doi.org/10.1016/j.jbiomech.2011.06.003.

5. Chaplinskyy, M., Briskin, Y., Ostrovska, N., Sydorko, O., Ostrovskyy, M., Pityn, M., & Polehoiko, M. (2018). Evaluation of the training level of water polo swimming players (13–15 years old). Journal of Physical Education and Sport, 18(1), pp. 356–362. https://doi.org/10.7752/Jрез.2018.з148.

6. Hlukhov, I.H. (2021). Zminy psykhofiziolohichnykh pokaznykiv studentiv za pidsumkamy realizatsii indyvidualnomotyvatsiinykh rivniv systemy navchannia plavannia [Changes in indicators of physical fitness of female students based on the results of the implementation of individual-motivational levels of the swimming training system]. Bulletin of Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University. Physical education, sports and human health, 22, pp. 29–38. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.8(139).07 [in Ukrainian].

7. Hlukhov, I.H. (2021). Substantiation of the swimming training system for students of higher education institutions. Visnik Kam’yanets-Podilskoho natsionalnoho universitetu imeni Ivana Ohiyenka. Fizichne vikhovannya, sport i zdorov’ya lyudini, 20, pp. 34–41. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.7(138).08.

8. Hruzevych, I., Bohuslavska, V., Kropta, R., Galan, Y., Nakonechnyi, I., & Pityn, M. (2017). The effectiveness of the endogenous-hypoxic breathing in the physical training of skilled swimmers. Journal of Physical Education and Sport, 7(3), pp. 1009–1016. https://doi.org/10.7752/jpes.2017.s3155.

9. Ivanenko, S., Tyshchenko, V., Pityn, M., Hlukhov, I., Drobot, K., Dyadechko, I., Zhuravlоv, I., Omelianenko, H., & Sokolova, O. (2020). Analysis of the indicators of athletes at leading sports schools in swimming. Journal of Physical Education and Sport, 20(4), pp. 1721–1726. https://doi.org/10.7752/jpes.2020.04233.

10. Crook, A. (2017). Increasing the level of physical development of children of primary school age by means of recreational swimming. Physical culture, sport and health of the nation, 3(22), pp. 109–115.

11. Khalyand, R.B. (2011). Models of swimming techniques, starts and turns to improve the technical training of swimmers. Physical development and sports training of the future specialist, pp. 197–200.

12. Linets, M., Nazarkevich, L. (2017). Physical training of children of younger preschool age in recreational swimming classes using mobile games in water. Health and Sport: science, 1(27), pp. 32–44.

13. Monteiro, G., Araújo, N., Mazzardo, T., Francisco, P., Ribas, S. & Aburachid, L. (2021). Practice schedule analysis and pedagogical feedback in swimming classes. Journal of Physical Education and Sport, 21(3), pp. 1950–1957. https://doi.org/10.7752/jpes.2021.s3248.

14. Monteiro, A.S., Carvalho, D.D., Elói, A., Silva, F., Vilas-Boas, J.P., Buzzachera, C.F., & Fernandes, R.J. (2022). Repeatability of ventilatory, metabolic and biomechanical responses to an intermittent incremental swimming protocol. Physiological Measurement, 43(7), pp. 1–11. https://doi.org/10.1088/1361-6579/ac7c51.

15. Mykhaliuk, Y., & Horokhovskyi, Y. (2022). Effect of the training process of high-class and elite sprint swimmers of both genders on the state of the autonomic nervous system, central hemodynamics and physical working capacity. Physical rehabilitation and recreational health technologies, 7(4), pp. 163–170. doi: 10.15391/prrht.2022-7(4).27.

16. Roj, K., Planinšec, J., & Schmidt, M. (2016). Effect of Swimming Activities on the Development of Swimming Skills in Student with Physical Disability – Case Study. The New Educational Review, 46(4), pp. 221–230. https://doi.org/10.15804/tner.2016.46.4.19.

17. Pang, J. (2022). Influence of high-intensity exercise on physical fitness of swimmers. Revista Brasileira de Medicina do Esporte, p. 29. DOI: 10.1590/1517-8692202329012022_0491.

18. Pavlyashyk, V. (2017). Swimming as an effective means of youth recreation. Physical culture, sport and health of the nation, 3(22), pp. 377–379.

19. Santhiago, V,. Da Silva, A.S., Papoti, M. & Gobatto, C.A. (2011). Effects of 14-week swimming training program on the psychological, hormonal, and physiological parameters of elite women athletes. Journal Strength Condition Research, 25(3), pp. 825–832. https://doi.org/10.1519/JSC.0b013e3181c69996.

20. Stepanova, N. (2017). Methods of strength development in the process of training swimmers 14–15 years old. Physical culture, sport and healthy nation, 3(22), pp. 438–441.

21. Tanaka, H. (2009). Swimming exercise: impact of aquatic exercise on cardiovascular health. Sports Medicine, 39, pp. 377–387. https://doi.org/10.2165/00007256-200939050-00004.

22. Yachnyuk, M.Yu., Yachnyuk, I.O. & Yachnyuk, Yu.B. (2020). Swimming with teaching methods: teaching and methodical manual. P. 216.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Bakiko, I. V., Dmytruk, V. S., & Romaniuk, A. P. (2024). ПРОГНОЗУВАННЯ СПОРТИВНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ У ЮНИХ ПЛАВЦІВ. Rehabilitation and Recreation, 18(4), 142–1`47. https://doi.org/10.32782/2522-1795.2024.18.4.14

Номер

Розділ

ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ

Схожі статті

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.