ФІТНЕС-ПОСЛУГИ ЯК ЕЛЕМЕНТ СИСТЕМИ ЗДОРОВ’ЯОРІЄНТОВАНОГО УПРАВЛІННЯ: ОГЛЯД ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2522-1795.2024.18.4.8

Ключові слова:

фітнес-послуги, здоров’я, здоров’яорієнтоване управління, фітнес-центри, умови війни

Анотація

Метою цієї роботи є дослідження місця та ролі фітнес-послуг у системі здоров’яорієнтованого управління та проведення оглядового аналізу тенденцій розвитку цих послуг з урахуванням впливу воєнної ситуації в Україні. Матеріали та методи. Теоретичною основою дослідження є фундаментальні положення науки про спортивний менеджмент і маркетинг, положення про здоров’язбереження та загальної економічної теорії. Інформаційною основою дослідження стали офіційні джерела провідних українських інформаційних ресурсів. Методологічну основу дослідження становить комплекс таких методів і прийомів, як: індукція та дедукція; монографічний; інституційний аналіз, аналіз інтернет-ресурсів, порівняльний аналіз, узагальнення та абстрагування; комплексний і системний підходи. Результати. Фітнес-послуги посідають особливе місце у системі здоров’яорієнтованого управління організації. Вони створюють можливості для збереження здоров’я співробітників за межами організації та водночас належать до одного із заходів здоров’яорієнтованого управління всередині організації, що в майбутньому формує її здоров’язбережувальне середовище. У сучасних умовах ринку фітнес-послуг України притаманні: високий рівень конкуренції; розширення попиту на фітнес-послуги та прагнення до більш гнучких форм тренувань; розширення спектра послуг фітнес-клубів. Реалії війни змінюють вимоги до фітнес-тренерів: незабаром нам знадобляться тренери, здатні покращувати фізичний та психічний стан своїх клієнтів (реабілітувати військовослужбовців, відновлювати рухливість тіл цивільних, проводити свідомі тренування для здоров’я; приділяти більше уваги емоційному стану клієнтів, регулювати навантаження до рівня втоми, стежити за власним настроєм, допомагати відволіктися від негативних думок завдяки новим вправам). Водночас реалії війни стимулюватимуть фітнес-центри змінювати підходи і розробляти спеціальні пільгові пакети для осіб, котрі постраждали від війни. Висновки. Проведене дослідження продемонструвало важливість такого елементу, як «фітнес-послуги», у системі здоров’яорієнтованого управління. Фітнес-послуги займають вагому частку у структурі ринку спортивно-оздоровчих послуг країни. У сучасних умовах фітнес-індустрія України переживає новий, неоднозначний виток розвитку: з одного боку, війна та її соціально-економічні наслідки спричиняють негативний вплив, а з іншого – сприяють розвитку нових форм та методів проведення занять.

Посилання

1. Батюк А.М., Ляшко О.Г. Проблеми визначення пріоритетів у галузі фізкультурно-оздоровчої роботи. Інтернаука. Фізична культура і спорт. 2007. URL: https://www.rusnauka.com/7._DN_2007/Sport/20463.doc.htm.

2. Богоявленський О.В., Попова І.В. Маркетингові стратегії у розвитку фітнес-індустрії. Інфраструктура ринку. 2019. Вип. 32. С. 89–95.

3. Дембіцька О.О., Гайдай С.І., Чайченко Н.Л., Хапсаліс Г.Л. Перспективи розвитку фітнес-індустрії в Україні. Rehabilitation and Recreation. 2023. № 15. С. 160–166. doi: 10.32782/2522-1795.2023.15.21.

4. Державна служба статистики України : вебсайт. URL: http://www.ukrstat.gov.ua.

5. Дослідження ринку фітнес-послуг в Україні 2021 : вебсайт. URL: https://fitnessconnect.com.ua.

6. Завидівська О.І. Професійна підготовка майбутніх менеджерів: теоретико-методичний аспект формування готовності до створення здоров’яорієнтованого середовища організації : монографія. Чернігів–Львів : Простір-М, 2020. 642 с.

7. Загорна Т.О., Стасюк О.М. Концепція холістичного маркетингу: джерела проблематики та елементи. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2012. № 2. С. 32–38.

8. Зирін Б.О. Поняття й основні елементи фізкультурно-оздоровчої діяльності. Науковий вісник публічного та приватного права. 2019. Вип. 3(1). С. 228–232. doi: 10.32844/2618-1258.2019.3-1.39.

9. Іщенко А.А., Міщенко І.А. Проектний менеджмент в організації діяльності підприємств, що надають спортивно-оздоровчі послуги населенню. Моделі управління в ринковій економіці. 2002. Cпец. вип. С. 334–340.

10. Потапюк І. Стратегічне маркетингове управління підприємствами фізкультурно-спортивних послуг : автореф. дис. … канд. екон. наук : 08.00.04. Львів, 2013. 19 с.

11. Романенко С. Аналіз ринку спортивно-оздоровчої діяльності на мезорівні. Вісник Хмельницького національного університету. 2022. Вип. 2(2). С. 93–97. doi: 10.31891/2307-5740-2022-304-2(2)-16.

12. Талан І.О., Колумбет О.М. Критерії та компоненти змісту фізкультурно-спортивних послуг. Освітньо-інноваційна інтерактивна платформа «Підприємницькі ініціативи» : матеріали IV Всеукр. наук. Інтернет-конф., м. Київ, 5 груд. 2019 р.; Київ : КНУТД, 2019. С. 402–409.

13. Фітнес-кліб «SportLife» : вебсайт. URL: https://sportlife.ua/uk.

14. Фітнес-клуб «Apolo Next» : вебсайт. URL: https://apollo.online.

15. Фітнес-клуб «AtletiKo» : вебсайт. URL: https://atletiko.club.

16. Фітнес-клуб «FitKurves» : вебсайт. URL: https://fitcurves.org.

17. Фітнес-клуб «Total Fitness» : вебсайт. URL: https://totalfitness.com.ua.

18. Цибалюк С.М. Стан та перспективи розвитку спортивно-оздоровчої сфери в Україні. Вісник Хмельницького національного університету. 2020. № 3(4). С. 31–36. doi: 10.31891/2307-5740-2020-284-4(3)-5.

19. Цимбалюк І.О., Антонюк Д.А., Цимбалюк С.М., Бортнік С.М. Маркетингове дослідження ринку спортивно-оздоровчих послуг в Україні та її регіонах. Наукові праці ДонНТУ. Серія: «Економічна». 2022. № 1(25). С. 48–60. doi: 10.31474/1680-0044-2022-1(25)-48-60.

20. Цимбалюк І., Павліха Н., Цимбалюк С. Сталий розвиток спортивно-оздоровчої сфери регіону заради миру та безпеки : монографія. Луцьк : Вежа-Друк, 2022. 251 с.

21. Черданцева І.Г., Ібрагімова Л.С., Ібрагімов Е.Ю. Теоретичні аспекти реалізації маркетингової концепції на ринку спортивно-оздоровчих послуг. Збірник наукових праць ЧДТУ. Серія «Економічні науки». 2018. № 49. С.59–67.

22. Як повномасштабне всторгнення вплинуло на фітнес-індустрію у 2022–2023 роках : вебсайт. URL: https://fitnessacademy.com.ua/articles/iakpovnomasshtabne-vtorhnennia-vplynulo-nafitnes-industriiu-u-2022-2023-rokakh.

23. Afthinos Y., Theodorakis N.D., Nassis P. Customers’ expectations of services in Greek fitness centres. Gender, age, type of sport center, and motivation differences. Managing Service Quality. 2005. № 15(3). P. 245–258.

24. Zavydivska N., Zavydivska O. Health management as component of modern higher education system. Knowledge – Economy – Society. Managing organizations: concepts and their applications. Cracow, 2014. P. 239–246.

25. Zavydivska O., Zavydivska N., Kovalchuk V., Khanikiants O. Features of professional training of hr-managers: the ability to create a health-oriented environment in the organization. Journal of Physical Education and Sport (JPES). 2018. 18 Supplement Issue (2), Art 160, P. 1072–1078. doi: 10.7752/jpes.2018.s2160.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Zavydivska, O. I., Khanikiants, O. V., & Khomych, A. V. (2024). ФІТНЕС-ПОСЛУГИ ЯК ЕЛЕМЕНТ СИСТЕМИ ЗДОРОВ’ЯОРІЄНТОВАНОГО УПРАВЛІННЯ: ОГЛЯД ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ. Rehabilitation and Recreation, 18(4), 72–82. https://doi.org/10.32782/2522-1795.2024.18.4.8

Номер

Розділ

ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ, ФІТНЕС І РЕКРЕАЦІЯ, ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ РІЗНИХ ГРУП НАСЕЛЕННЯ

Схожі статті

1 2 3 4 5 6 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.