КЛІНІЧНІ ПРОЯВИ СИНДРОМУ ВЕГЕТАТИВНОЇ ДИСФУНКЦІЇ У СТУДЕНТІВ ЗВО
Ключові слова:
синдром вегетативної дисфункції, клінічні ознаки, фізична терапія, студентАнотація
У статті досліджуються клінічні прояви синдрому вегетативної дисфункції, які проявляються у студентів закладів вищої освіти. Наразі вегетативні розлади є однією з актуальних проблем у стані здоров'я молоді в зв’язку зі значним поширенням цієї патології, яка за даними різних авторів становить від 20 до 60% від загального рівня захворюваності людей різного віку. За оцінкою експертів ВООЗ, провідним серцево-судинним фактором ризику залишається артеріальна гіпертензія, початковий період якої найчастіше реалізується через синдром вегетативної дисфункції. Найчастіше розлади вегетативної нервової системи зустрічаються серед підлітків та студентів, що зумовлено гормональною перебудовою організму в період статевого дозрівання, напруженням функціонування різних органів та систем і значним розумово-фізичним перевантаженням. Визначено чинники, які призводять до розвитку синдрому вегетативної дисфункції. Проведено аналіз психоемоційного та фізичного стану студентів ЗВО. Аналіз структури захворюваності показує, що на першому місці − хвороби серцево-судинної системи, серед яких особливо поширеним є синдром вегетативної дисфункції у студентів ЗВО.
Посилання
Кучанская А.В. Вегетососудистая дистония. М.: Физкультура и спорт, 1998. 96.
Скрипченко О.В. Вікова та педагогічна психологія. О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська, З.В. Огороднійчук. Психологія ранньої юності. Київ: Просвіта, 2001. 112.
Вейн А.М. Вегетативно-сосудистые пароксизмы. Клиника, патогенез, лечение. А.М. Вейн, О.А. Колосова. М.: Медицина, 1971. 165.
Лазарус Р. Теория стресса и психофизиологические исследования. (Эмоциональный стресс). Львов: Медицина, 1970. 178-209.
Либина А. Стиль реагирования на стресс: психологическая защита или совпадение со сложными обстоятельствами / А. Либина, А. Либин. Стиль человека: психологический анализ. М.: Смысл, 1998. 134-137.
Шабатура М.Н. Біологія людини. М.Н. Шабатура, Н.Ю. Матяш, В.О. Мотузний. Київ: Генеза, 1997. 430.
Бисмак Е.В. Анализ нозологий у студентов специальной медицинской группы в связи с применением современных средств лечебной физической культуры. Е.В. Бисмак, О.В. Пешкова. Слобожанський науково-спортивний вісник. Харків: ХДАФК, 2012. 148-153.
Міщенко Т.С. Гербастрес в лікуванні хворих на вегето-судинну дистонію. Т.С. Міщенко, К.В. Харіна. Український вісник психоневрології. Харків: Інститут неврології, психіатрії та наркології Національної академії медичних наук України, 2012. 102-105.
Ольховик А.В. Фізична реабілітація студентів спеціальної медичної групи із захворюванням на вегето-судинну дистонію за змішаним типом. А.В. Ольховик. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблем фізичного виховання і спорту. Харків: ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2011. 54-56.
Петрунина С.В. Физическая культура как основа формирования здорового образа жизни студенческой молодежи. С.В. Петрунина, Л.С. Фадеева, Г.В. Боков. Пенза: Пензенский государственный педагогический университет имени В.Г. Белинского, 2005. 20.
Особенности организации занятий физическим воспитанием в специальном отделении вуза. И.И. Врженсневский, Г.В. Коробейников, Н.И. Турчина, Э.Г. Черняев. Физическое воспитание студентов. Харків: ХГАДИ, 2012. 35-39.
Вегетативні дифункції у дітей: навчальний посібник. Т.П. Бинда, В.Г. Майданник, Н.О. Свальєва-Кулик, О.І. Сміян. Суми: Сумський державний університет, 2014. 186.
Капилевич Л.В. Организация занятий лечебной физической культурой с освобожденными от физического воспитания студентами / Л.В. Капилевич, В.Л. Солтанова, К.В. Давлетьярова. Теория и практика физической культуры. М. 2008. 174-176.
Лильин Е.Т. Комплексная реабилитация детей и подростков с артериальными гипертониями и гипотониями. Е.Т. Лильин, О.С. Цека. М.: ОАО “Издательство “Медицина, 2007. 144.
Реабілітація хворих на вегето-судинну дистонію засобами дихальної гімнастики. К. Крапівіна, О. Мусієнко, І. Савка, С. Хома. Київ, 2006. 73-76.
Григус І.М., Грушевська А.О. Комплексна фізична реабілітація хворих на нейроциркуляторну дистонію. Реабілітаційні та фізкультурно-рекреаційні аспекти розвитку людини=Rehabilitation & recreation. Рівне, 2017.2:18-22.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Реабілітаційні та фізкультурно-рекреаційні аспекти розвитку людини (Rehabilitation & recreation)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.